Wilhelmina hanteert een ballenborg. Iedere speler die bij Wilhelmina voetbalt, betaalt €15 borg. Deze borg wordt door de Ballenborgcommissie bijgehouden. Als een speler naar een ander elftal gaat, verhuist de overgebleven borg mee naar het nieuwe elftal.
Aan het begin van het seizoen krijgt ieder team ballen/hesjes en hoedjes (markers) en het slot van de kast uitgereikt. De trainer en/of leider controleert het aantal en tekent voor ontvangst. Het team is verantwoordelijk voor de ballen, dus ook voor het opbergen van de ballen in de afgesloten teamkast na een training en/of wedstrijd.
Aan het einde van het seizoen controleert iemand van Wilhelmina in het bijzijn van een vertegenwoordiger van het team, de kast en maken zij de balans op. Dat is dan het minimum van wat er ontbreekt. Wat dan nog uit andere kosten komt kan alleen maar tot minder kosten leiden. Indien er niemand reageert of het te lang duurt, zal er zelfstandig worden gecontroleerd en is er
geen mogelijkheid tot verweer. Maar verantwoordelijkheid voor het bij elkaar houden ligt bij het team en daar hoort afsluiten van materiaal ook bij. Er zal genoeg gelegenheid worden geboden. Als alle kasten zijn afgesloten wordt opnieuw geteld en volgt de einduitslag en de kosten per team.
De Ballenborgcommissie verrekent dit met het saldo van de spelers van het team, waarna een eventuele aanvulling volgt op de contributiefactuur van komend seizoen.
De kosten van nieuwe ballen zijn €35,00 per bal en de kosten van de hesjes e.d. verschillen per
maat, maar staan op lijst die wordt ondertekend. Ballen die versleten, lek of kapot zijn kunnen door de trainer/leider gemeld worden via Whatsapp aan Peter Willems en dan apart gelegd worden in kast. Die worden dan vervangen als hij weer op de club komt. Dit zijn niet altijd nieuwe ballen, maar wel ballen waar goed mee gevoetbald kan worden.
Door het invoeren van de ballenborg is merkbaar dat er een toegenomen verantwoordelijkheid is voor de uitgeleende ballen. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat er vaak ruimte is voor verbetering.
Voorbeelden
Als een elftal aan het eind van het seizoen vier ballen mist, dan kost dat €140. In het elftal zitten veertien spelers. Dan is dat €140 gedeeld door veertien is €10,- per speler.
Speler A heeft een borg van €6,75 uit het vorig seizoen. Als er een tekort aan ballen is geweest van €2,25 dan is de borg nog €4,50. Speler A moet €10,- betalen omdat hij/zij onder de €10 grens komt. De nieuwe borg van speler A aan het begin van het nieuwe seizoen wordt dus €14,50.
Speler B heeft een borg van €6,75 uit het vorig seizoen. Als er een tekort aan ballen is geweest van €8 dan is de borg nog -€1,25. Speler B moet €10 betalen omdat hij/zij met het betalen van €5 niet boven de minimale €15, grens komt. De nieuwe borg van speler B aan het begin van het nieuwe seizoen wordt dus €13,75.
Helaas zijn kosten voor ballen veel gestegen dus zijn prijzen en borg herzien en verhoogd !!
Bij beëindiging van het lidmaatschap is het onderstaande van toepassing:
- Een positief saldo kan in de maand oktober op zaterdag opgehaald worden in het jeugdsecretariaat. Op 1 november vervalt het recht op teruggave.
- Een negatief saldo dient voor 1 november betaald te zijn. Is deze niet betaald dan kan het bestuur eventueel een sanctie opleggen.
Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan kun je hiervoor terecht bij Peter Willems.