Het afgelopen weekend is er bij onze vereniging een doorlopende Algemene Leden Vergadering georganiseerd waarbij alle leden hun stem konden uitbrengen over de onderwerpen “statuten en verenigingsnaam”.

Om tot wijziging van de statuten en de verenigingsnaam over te kunnen gaan moest minimaal 2/3 van ons ledenaantal hun stem komen uitbrengen. (Artikel 19.3)

Het aantal leden van onze vereniging was op 12 februari 2022, 00.00 uur 935.

Om de stemming geldig te kunnen verklaren moesten dus minimaal 623 leden hun stem komen uitbrengen.

De resultaten van de doorlopende ALV.

Het opkomstpercentage was ruim 43,5% dat zijn 407 leden.

Met dit opkomstpercentage is het resultaat van de stemmingen helaas ongeldig verklaard.

Hoewel de opkomst te laag is om de uitkomst van de stemmingen geldig te verklaren, kunnen we stellen dat de opkomst historisch hoog was, dank aan alle leden die zijn komen stemmen!

De uitslagen:

Vraag 1: Bent u voor of tegen het wijzigen van de statuten?
– Voor: 674 stemmen
– Tegen: 199 stemmen

Vraag 2: Bent u voor of tegen het wijzigen van de naam?
– Voor: 486 stemmen
– Tegen: 369 stemmen

Hoe nu verder?

Zoals de statuten aangeven moet er binnen 4 weken een nieuwe ALV uitgeschreven worden. Deze extra ALV is vastgesteld op maandag 7 maart 20:00 uur, locatie clubhuis.

Ongeacht het dan aantal aanwezige leden zal er opnieuw gestemd worden over deze twee onderwerpen. Daarbij is het aantal aanwezige leden niet meer van belang. De uitslag van de stemmingen is rechtsgeldig indien er een 2/3 meerderheid is bij de aanwezige stemmers. Mocht er dan wederom geen 2/3 meerderheid zijn dan stopt de stemming en zullen er geen wijzigingen plaatsvinden.

Uitgifte Wilhelmina Clubkaart

Tijdens de ALV was er voor leden ook de mogelijkheid om de Wilhelmina Clubkaart op te halen. Leden die daar recht op hadden kregen daarbij gelijk de al eerder gecommuniceerde (Covid)vergoeding op hun clubkaart gestort.

Leden die hun Wilhelmina Clubkaart nog niet opgehaald hebben kunnen dat alsnog doen in de week van 21 t/m 24 februari tussen 18:15-21:00 uur locatie wedstrijdsecretariaat.

Inventarisatie “Wat ga jij voor de vereniging doen”?

Tijdens de ALV heeft iedereen ook de gelegenheid gekregen om middels het invullen van een formulier aan te geven waarvoor hij of zij zich wil inzetten voor de vereniging.
Het aantal reacties is bemoedigend en biedt mogelijkheden.
Het bestuur zal de uitkomst van deze inventarisatie meenemen in de besluitvorming over de problematiek “vrijwilligersbeleid”.